Wydanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wypełniony formularz:
- wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności.
2. Dowód osobisty, w przypadku jego braku inny dokument tożsamości.
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu – w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu).
5.Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Komórka organizacyjna
URZĄD MIEJSKI W CHOSZCZNIE
Kancelaria Ogólna czynna jest od poniedziałku do piątku, od godziny 7:30 do 15:30
tel. 095 765 9300
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
pok. nr 11, tel. (095) 765 93 48
Opłaty
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
- Bank GBS nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
(Dz. U. z 2010r. Nr. 217, poz. 1427 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012r. Poz. 1282 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
(Dz. U. z 2016r. Poz 23).
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od daty jego doręczenia bądź odmowy.
Dodatkowe informacje, uwagi
1.Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych