Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy obywatela RP
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wypełniony formularz:
- „Zgłoszenie pobytu stałego” - odrębny dla każdej osoby meldującej się.
- „Zgłoszenie pobytu czasowego” - odrębny dla każdej osoby meldującej się.
2. Dowód osobisty lub paszport
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu): np. wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.
4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo
-pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika
Komórka organizacyjna
URZĄD MIEJSKI W CHOSZCZNIE
Kancelaria Ogólna czynna jest od poniedziałku do piątku, od godziny 7:30 do 15:30
tel. 095 765 9300
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
pok. nr 11, tel. (095) 765 93 48
Opłaty
Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
- 17zł – opłata za udzielenie pełnomocnictwa w przypadku, gdy osoba zgłaszająca działa przez pełnomocnika (opłata za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
- Bank GBS nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005
Termin i sposób realizacji
Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały z urzędu otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej – 17 zł.
- Bank GBS nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r. poz. 338 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011r. Nr. 220. poz. 1306 ze zm).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015r. Poz. 783 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
(Dz. U. z 2016r. Poz 23).
Tryb odwoławczy
Brak
Dodatkowe informacje, uwagi
- Zameldowanie w nowym miejscu pobytu stałego powoduje automatyczne wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
- Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.